Un Site si  o Revista pentru tine
Home
Date de contact
Scrie-ne!
Despre AUTO PULS | Revista online | Anunturi Auto | Informatii utile
Informatii din domeniul AUTO
Telefoane si adrese
Legislatie
Auto NOI - Preturi
Piese, accesorii auto - Preturi
Cursul valutar al BNR
Stiri, noutati, evenimente
Revista AUTO PULS
Cuvant Inainte

Introduction

Revista online
Catalog online
Stiri, noutati
Contact
Job-uri
Volvo FH16 -Cel mai puternic autocamion din lume - 2009-01-12
 
In urma cu citeva zile Volvo Trucks a lansat cel mai puternic autocamion de producţie de serie din lume. Volvo FH16, care dezvoltă o putere maximă de 700 CP şi un cuplu de 3150 Nm. Putere crescută a motorului, emisii diminuate şi menţinerea la acelaşi nivel a consumului de combustibil. Acestea au fost instrucţiunile primite de inginerii Volvo Trucks în primăvara lui 2006. Ei au avut la dispoziţie trei ani pentru a dezvolta cel mai puternic autocamion din lume, fără a face compromisuri în privinţa emisiilor sau a consumului de combustibil. Dezvoltând 700 CP şi un cuplu de 3150 Nm, Volvo FH16 este cel mai puternic autocamion de serie din lume. Motorul D16G este o evoluţie a predecesorului său de 16 litri şi 660 CP. Puterea acestuia a crescut cu 40 CP, Volvo Trucks fiind astfel prima companie care a trecut pragul de 700 CP. Puterea şi cuplul sunt de excepţie, însă cea mai importantă realizare este aceea că proiectanţii Volvo au reuşit să combine această putere sporită a motorului cu emisii reduse şi cu un consum nemodificat de combustibil. „Simpla creştere a puterii motorului este ea însăşi o provocare, însă realizarea acestui lucru fără a creşte emisiile sau consumul de combustibil este o sarcină chiar şi mai dificilă”, spune Henrik Lindeberg, coordonator şef de proiect pentru noul motor D16G. Clasica dilemă Una dintre cerinţele obligatorii era ca noul autocamion să fie conform normelor Euro 5, reglementările europene cu privire la emisii care vor intra în vigoare la 1 octombrie 2009. Acestea prevăd diminuarea emisiilor de oxid de azot cu puţin peste 40 de procente. Din acest motiv, experţii Volvo au avut de înfruntat o dilemă clasică: pentru a diminua consumul de combustibil, este important ca procesul de ardere să fie cât mai eficient posibil. Însă acest lucru are dezavantajul creşterii emisiilor de oxizi de azot ale motorului. Pentru a depăşi acest obstacol, era necesar să se dezvolte capacitatea sistemului de tratare ulterioară a gazelor de eşapament. Dezvoltarea şi perfecţionarea unui motor constă în esenţă în crearea unei soluţii optimizate, de la injecţia de combustibil până la evacuare, în care până şi cel mai mic aspect trebuie analizat cu mare atenţie, pentru a asigura cel mai bun produs finit posibil.
 
Inapoi la arhiva

 

 
Add your banner
 
Magazin specializat piese auto
 
Service Auto autorizat RAR
   
Web design by: qmedia art
Termeni si conditii privind utilizarea site-ului AUTO PULS.
© 2010 AUTO PULS