|
Producătorul italian de automobile sport Ferrari prezintă, prin noua versiune a modelului California, primul său motor de serie cu injecţie directă de benzină. Īn acelaşi timp, prin acest sistem s-a reuşit reducerea semnificativă a consumului de combustibil şi a emisiilor de CO2, elemente devenite deosebit de importante atāt pentru Bosch, cāt şi pentru marca Ferrari.
Bosch livrează sistemul complet de injecţie pentru acest motor V8, sistem dezvoltat īn urma unei strānse colaborări cu inginerii Ferrari. Propulsorul, cu o capacitate cilindrică de 4297 cm3, dezvoltă o putere de 338 KW (460 CP) la o turaţie de 7.750 rpm, iar cuplul motor maxim este de 485 Nm, la o turaţie de 5.000 rpm. O noutate absolută este reprezentată de utilizarea, pentru prima dată, a unor injectoare comandate prin bobine electromagnetice, la o presiune de injecţie de 200 bar. Procesul de ardere a fost īmbunătăţit ca urmare a dozării precise şi a pulverizării optime a combustibilului prin injectoarele HDEV5. Astfel, se obţine o putere specifică superioară celei dezvoltate īn mod obişnuit de motoarele aspirate, atingānd 107 CP pe litru şi fiind asociată cu o creştere corespunzătoare a cuplului motor. |
 |