|
Ceea ce ar fi trebuit sa se intimple de mult,s-a intimplat :Bechtel va mai finaliza doar tronsonul Suplacu de Barcau-Bors, pe langa cel realizat deja, Gilau-Campia Turzii, iar statul este liber sa liciteze celelalte tronsoane ale Autostrazii FELICITARII DOAMNA MINISTRU !!!! ..... atit prin ruperea contractului cu COLAS ( firma ce trebuia sa faca tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia ) ,... dar mai ales prin ajungerea la o " intelegere " de oprire a colaborarii cu firma Bechtel privind construirea autostrazii Transilvania a-ti salvat onoarea si bunul simt al romanilor !
... Sunteti o adevarata ROMANCA !!! .... Sunt mindru de actiunile dvs. !!!...................................................................................................................................................
" Compania americană Bechtel va părăsi Autostrada Transilvania în 2013, după ce va fi finalizat, în zece ani de zile, 116,5 kilometri din totalul de 415 câți are Autostrada Brașov-Borș.
Acordul încheiat de autoritățile române cu americanii prevede reluarea lucrărilor la un singur tronson în această toamnă și părăsirea autostrăzii, care ar fi trebuit să lege Brașovul de graniță, în 2013.
Potrivit ministrului transporturilor, Anca Boagiu, la negocieri un rol important l-a jucat Ambasada Statelor Unite la București și președintele Traian Băsescu.
Potrivit acordului, singurul tronson care va mai fi făcut de Bechtel este cel dintre Suplacul de Barcău și Borș, unde au fost executate deja 42% din lucrări. Totodată, 18 kilometri din acest tronson trebuie finalizați și dați în folosință anul viitor, urmând ca, în 2013, să se încheie lucrările la întregul tronson.
Ministrul transporturilor, Anca Boagiu, a declarat că acest tronson va fi construit cu circa 6,8 milioane de euro pe kilometru, respectând astfel standardele de cost asoptate de statul român. Prețul mediu al unui kilometru de autostradă construit de Bechtel, până acum, a fost de 16 milioane de euro.
Ne-ar fi costat 10 miliarde de euro
Șase din cele opt tronsoane ale Autostrăzii Transilvania, însumând peste 298 de kilometri, vor rămâne fără constructor și vor fi scoase la licitație. ”Tronsonul dintre Gilău și Mihăești (24 de km) va fi scos la licitație imediat ce va fi plătită o parte din datoria către Bechtel”, a declarat șefa de la Transporturi.
Noii constructori care vor fi desemnați nu vor primi mai mult de 7,2 milioane de euro pe kilometru, ne asigură Boagiu.
Costul final al Autostrăzii Transilvania va fi, astfel, de 3,8 miliarde de euro. Dacă autoritățile române ar fi continuat contractul cu americanii, am fi plătit pentru 415 kilometri de autostradă circa 9,9 miliarde de euro.
Timp de șapte ani, americanii au finalizat doar circa 54 de kilometri de autostradă pe tronsonul Câmpia Turzii – Cluj Vest (Gilău), dar au încasat de la statul român peste 1,5 miliarde de euro. Potrivit standardelor de cost adoptate de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale, un kilometru de autostradă trebuie să se înscrie în intervalul 3,86 milioane euro - 6,1 milioane de euro.
Datoriile vor fi achitate până în decembrie
Potrivit surselor citate, autoritățile române s-au angajat să achite în două tranșe, în septembrie și decembrie, datoria pe care o au către americani, în valoare de 94,181 milioane de euro, fără TVA. Acordul semnat, zilele acestea, cu Bechtel mai prevede și plafonarea cheltuielilor pentru lucrările neprevăzute, care trebuiesc justificate, la 5% din valoarea sumei fixe stabilită pentru finalizarea întregului sector. De asemenea, penalitățile nu pot depăși 10% din valoarea secțiunii respective.
Până la 31 august, trebuie semnat cel de-al doilea amendament la contract și trebuie promovată Hotărârea de Guvern.
Ambasada SUA salută acordul încheiat de Boagiu
„Mă bucur că Bechtel şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii au reuşit să identifice împreună o soluţie în cazul acestui important proiect. Rezultatul este un succes pentru toate părţile, în special pentru cetăţenii români care se vor bucura de beneficiile unui sistem modern de autostrăzi în acele regiuni ani de zile de acum înainte”, a declarat ambasadorul Mark Gitenstein, potrivit unui comunicat de presă.
Ambasadorul subliniază că acest acord preliminar trebuie ratificat de
către Guvernul României, iar în acel moment se va pune la punct acordul final.
„Acum scopul nostru ar trebui să fie finalizarea acestor segmente ale Autostrăzii Transilvania fără întârziere”, a adăugat acesta. "
***articol preluat de la : http://www.evz.ro/detalii/stiri/americanii-de-la-bechtel-alungati-de-pe-autostrada-transilvania-940511.html
|
 |